Fastfoodketen Burger King heeft in het afgelopen kwartaal meer Whoppers, Twister Fries, Long Chickens en andere fastfoodproducten verkocht. Mede daardoor zag het Canadese moederbedrijf Restaurant Brands International de omzet toenemen. Dat concern is ook eigenaar van koffie- en donutketen Tim Hortons en fastfoodrestaurants Popeyes Louisiana Kitchen en Firehouse Subs.

De totale verkopen van alle vestigingen binnen Restaurant Brands wereldwijd kwamen uit op ruim 10,9 miljard dollar, tegen bijna 9,8 miljard dollar een jaar eerder. Burger King nam daarvan 6,9 miljard dollar voor zijn rekening. In die verkoopcijfers vallen ook de inkomsten bij franchisenemers van het bedrijf.

Bij de locaties die eigendom zijn van Restaurants Brands zelf werd een omzet behaald van bijna 1,8 miljard dollar. Wereldwijd telt Restaurant Brands nu in totaal 30.125 restaurants. Dat waren 28.927 vestigingen een jaar eerder. De nettowinst voor de in Toronto gevestigde onderneming bedroeg 351 miljoen dollar, tegen 346 miljoen dollar een jaar terug.

Het bericht Burger King verkoopt meer Whoppers en ander fastfood verscheen eerst op Nieuws.nl.

Door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *